CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 20, 2011

~fed up?yup..that's the right word..~

Assalamualaikum..


Hey guys..few days since my last entry..currently listening to 'Teruskanlah' by Agnes Monica..why?don't ask..you never wanna know..

Fed up?yup..that's the right word..now..n maybe forever..penatla nk berceloteh dlm english..nnt xckup sarcastic..huhu..aq ade 1 cite nk kongsi..biar jd pengajaran pd sume lelaki yg bc blog aq nih..biar diowg ni PEKA ckit dgn hati perempuan..jgn tau PEKAKkn telinga je..dengar dengan hati, bukan dengan telinga..korg si lelaki akn boleh kesan bila pmpn menangis..dan kesan kenapa..

1 petang, dlm kereta, si lelaki bersuara pasal madu no 3..n of course, 2 bkn utk pertama kalinya..si perempuan hanya tersenyum dan mengingatkan si lelaki bahawa kata-kata yang diucapkan akan menjadi 1 doa..jadi tolonglah jangan ulang lagi..si lelaki menjawab 'jadi, doa2kanlah kata-kata ini termakbul ye'..OMG!si perempuan sgt tersentap..sgt5 tersentap..xmampu kata ape2 pun..si lelaki sedar mungkin, tapi tak pernah nk endahkan..kata-kata itu tersemat jauh di sudut hati perempuan yg luka 2..

Yup..memang luka..pedih sgt smpai dada perempuan ni rasa nk pecah menahan airmata..nk luahkan, memang mustahil..he never cares..never..n that was not da 1st time he said it..boley bayangkan pe yg perempuan itu rasakan?walaupun si perempuan cuba abaikan, tapi ternyata si perempuan tak mampu..kenapa?panjang utk diceritakan..biarla si perempuan dan ALLAH saje yg tau walaupun si lelaki tak perasan langsung..keputusannya, si perempuan nak wat xtau sahaja..muktamad!xkn berubah lagi..hati si perempuan dah puas menangis..langsung hati si perempuan menjadi keras..pintunya dah tertutup..n yes..it's locked..again..

Bukan salah si perempuan..dah banyak kali si perempuan mengingatkan si lelaki jangan sampai hatinya berhenti menangis dan mengendahkan bila si lelaki kata dia suka si perempuan menangis kerana tahu si perempuan sayangkannya..si perempuan pun dah banyak kali mengingatkan supaya si lelaki jangan merasa terlalu selamat dengan kehadiran dan kasih sayang si perempuan..lantas, hari ini, saat ini, si perempuan tekad untuk tidak lagi peduli..

Hurm..tibe2 aku rasa nk share dgn korg lirik lagu 'Teruskanlah' yang aku tengah dengar ni..hayatilah k..


Pernahkah kau bicara tapi tak di dengar?
Tak di anggap sama sekali..

Pernahkan kau tak salah tapi disalahkan?
Tak di beri kesempatan..

Ku hidup dengan siapa?
Ku tak tau kau siapa
Kau kekasihku tapi orang lain bagiku..

Kau dengan dirimu saja
Kau dengan duniamu saja
Teruskanlah
Teruskanlah kau begitu

Kau tak butuh diriku
Aku patung bagimu
Cinta bukan kebutuhan mu..

2 comments:

edla said...

setuju~~!!!
lelaki sangat ego kan..
tak perlu rasenye sifat tu sbb mgkin diri sendiri yang rugi n menyesal nanti~! am i right? it just my opinion.. ;D

adeqmanje said...

edla: sifat ape yg xperlu 2 ek?ego lelaki kah?then i am agree with u..perlu bertempatlah..jgn smpai kehilangan insan tersayang sbb sifat 2.. :)